9 Aralık 2017 Cumartesi

Mantar Dolgulu İrlanda Ekmeği





İrlanda Ekmeği İçin Malzemeler;

  • 4 su bardağı un
  • 1.5 su bardağı ılık süt (maya için)
  • 1/2 tatlı kaşığı şeker (maya için)
  • 2 adet haşlanmış patates 
  • 4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Kimyon, karabiber, tuz 
  • 1 paket kuru maya
Mantar Dolgusu İçin Malzemeler:
  • 2 paket mantar
  • Sıvı yağ
  • Tuz, kekik, kırmızı biber

Hazırlanış:

Mantarı sıvı yağ ve baharat ile mantarlar suyunu çekip kararana kadar pişirin ve soğumaya bırakın. Haşladığınız patateslere kimyon, karabiber ve tuz ekleyerek patatesleri ezin. Üzerine unu ekleyin. Derin bir kapta ılık süt, maya ve şekeri karıştırın, karışımı unlu karışıma ekleyin. En son da yağ ekleyerek hamur elde etmek için yoğurun. Hamura nemli bir bez örterek 30dk dinlenmeye bırakın. Dinlendikten sonra hamurdan küçük parçalar alıp elinizle yuvarlak biçimde poğaça yapar gibi açın ve içine mantar ekleyip yine poğaça gibi yuvarlayıp yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin. Üzerine yağ sürüp 180 derecede üstü kızarana kadar pişirin.

Not:  Ben iki tarifi birleştirip bu tarifi elde ettim. İrlanda ekmeği yine hamur bu şekilde hazırlanıyor ama genelde yağda pişiriliyor. Açıkçası yağda içi de kenarlar da tam pişmediği için (ilk olarak o şekilde denedim) ben fırında yapılan şeklini tercih ettim . Gayet de başarılı oldu. Siz içine sucuk, sosis ya da zeytin ekleyerek de bu tarifi deneyebilirsiniz. Artan hamuru daha sonra kullanmak üzere buzluğa atabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.